ברקת ל'קול חי': "כך פעלתי לעשות 'שלום בית' בש"ס" • האזינו

אסתי פלד No Comments on ברקת ל'קול חי': "כך פעלתי לעשות 'שלום בית' בש"ס" • האזינו
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on בשורה קשה: שני לוחמי מילואים נפלו בלחימה בעזה

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

את ראשיתה של ה'מהדורה המרכזית' ב'קול חי' פתח אבי מימרן בשיחה עם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת.

לאחר שאיחל מזל טוב על התוכנית החדשה, פנה ברקת אל העניין המרכזי – הבחירות הקרבות למשרת הרבנים הראשיים לעיר ירושלים.

ברקת סיפר על היוזמה שבראשותו לבחירת רב אחד מהצינות הדתית ורב שני מהמגזר החרדי, לדבריו מדובר במהלך שהוא מוביל כבר למעלה מ- 10 שנים, כשהמטרה היא לקרב את הלבבות בעיר ירושלים.

ברקת העריך ואמר כי "בפועל המגזר הדתי לאומי התאחד סביב הרב שטרן, ואני מעריך שבקרוב יהיה איחוד גם במגזר החרדי סביב מועמד ספרדי אחד". ברקת הוסיף ואמר כי "לדעתי הרב הספרדי שיבחר יהיה הרב עמאר, ונמתין לשמוע מה תאמר המנהיגות החרדית בענין".

ברקת נשאל על התערבות בתהליך 'השלום' המתנהל בתוך ש"ס, ואמר כי "הייתי בשמחות של הרב עמאר וראיתי שם את כל המגזר החרדי הספרדי שבא לתת הערכה להרב עמאר, וגם הייתי אצל אריה דרעי וגם לשם כולם באו. והגעתי למסקנה שהציבור הספרדי היה רוצה לראות את האיחוד הזה בין הצדדים".

"כצופה מן הצד, אני מאמין בחיבורים, ושאלתי את החברים: למה שלא יהיה חיבור, הרי כולם מעניינים בזה, ופעלתי והשקעתי והסברתי,  ואם עשיתי 'שלום בית' כפי שאני מקווה – דיינו".

על הדם שנשפך בדרך לבחירת הרבנים לירושלים אמר ברקת כי "לא מזמן היו בחירות לרב ראשי לישראל, וגם שם היו קודם ויכוחים גדולים בין המועמדים, אבל רגע אחרי כולם חיים בשלום, ואני מאמין שזה גם מה שיקרה בירושלים. הרב מרדכי אליהו שלח אותי למשימה הזו ואני בטוח שכולנו נתאחד למשימה הזו".

על הקשר עם הנציגים החרדיים בעיריית ירושלים אמר ברקת כי "אנחנו מנהלים ביחד את העיר, ואני בקשר אישי עם רוב ההנציגים החרדיים, למרות שאנחנו לא רואים הכל עין בעין וזה לא רק עם החרדים אלא עם כל הסיעות, בכל אופן יש לנו אתגר לפעול בשותפות מלאה בפרט עם המגזר החרדי. אין חלופה אחרת מאחדות, אם כל אחד ידאג לעצמו בסוף כולם מפסידים"

"אני מבקש להחמיא לחברי החרדים במועצה, הן מש"ס ודגל והן מאגודה ובני תורה, שמצד אחד הם מצליח להשיג את הישגים גדולים למגזר החרדי ומצד שני הם גם יודעים לעשות את הפשרות הנכונות, בהתייחסות מכובדת מאוד".

האזינו לראיון המלא:



0 תגובות